המדריך המשפטי לחברות ובעלי עסקים

מדוע חשוב לחברות ובעלי עסקים להיעזר באופן קבוע בשרותיו המקצועיים של עורך דין ? איך בוחרים את משרד עורכי הדין הנכון עבור החברה/העסק שלנו ? ממה צריך להיזהר ועל מה להקפיד ?

עורך דין עודד שטרוזמן המוביל בתחום האזרחי – מסחרי, ליקט עבורנו נקודות חשובות למען הצלחת החברה/העסק של כל אחד מאיתנו ומסביר במדריך שלפנינו מספר נושאים משפטיים אשר חשובים לכל חברה/עסק בכדי להוביל נכון את החברה/העסק למטרתו. 
כמנהל/בעלים של חברה/עסק חשוב מאוד שתוכל להתפנות להובלת החברה/העסק קדימה בלי שתהיה מוסח על ידי טרדות משפטיות שוטפות ובלי הפתעות בלתי נעימות בתחום.
במרוצת השנים למדנו כי יש חשיבות רבה לליווי משפטי שוטף לחברה/לעסק וזאת על מנת להגן על החברה/העסק מפני תביעות עתידיות וצרות אחרות.
היום כל חברה/עסק זקוק/ה לייעוץ משפטי החל משלב הקמת החברה/העסק ועד לליווי הפעילות השוטפת של החברה/העסק, ליווי העיסקאות, חוזים וכיו"ב.

דיני עבודה
נתחיל בנושא החשוב והמסוכן כאחד – עובדי החברה: משרד התמ"ת (תעשיה ומסחר) קובע נהלים ברורים לגבי התנהלות מעסיק לגבי עובדי החברה.
היום לכל עובד חייב להיות חוזה העסקה בתוקף, פירוט תנאי עבודה ומסמכי קבלה.
על המעביד לשקף את תנאי העסקה המלאים בתלוש השכר על פי חוק הגנת השכר (ראה תיקון 24 לחוק).
על המעסיק לדעת לנהל משברים עם עובדים בתבונה ועל פי החוק על מנת לצמצם את הנזק שיכול להיגרם כתוצאה מעובד שאינו מרוצה במקום עבודתו ורוצה לנקום במעסיקיו.
מעסיק אשר לא יפעל על פי הכללים הנדרשים עשויי למצוא את עצמו תחת קנסות וענישה על אי עמידה בתנאי החוק דבר אשר יגרור אחריו הוצאות מיותרות לחברה/לעסק ואף פגיעה בשם הטוב. זה הזמן לטפל ולעשות סדר מבעוד מועד מבלי שצרה תדפק על דלתכם.
משרדנו מעניק ייעוץ משפטי בנושא דיני עבודה על כל היבטיו המשפטיים הכולל התייעצות לגבי כל עובד ועובד החל מקליטתו בחברה, סיכום תנאי העבודה והכנת המסמכים הרלוונטים הקבועים בחוק ועד התייעצות יום יומית לגבי התנהלות עובדים, שימוע, פיטורין וכו' ועד ייצוג בבית הדין האזורי והארצי לעבודה.

שותפים – "סוף מעשה במחשבה תחילה"
בחברה/עסק בהם ישנם שותפים, יש לאגד את כל התנאים לרבות תנאים כספיים, תנאי עבודה וניהול, אחוזי שותפות, פרישה מהשותפות, סיום התקשרות ועוד והכל במסגרת הסכם מייסדים בין השותפים. עסק שמנוהל על בסיס איתן בתחילת דרכו יש לו סיכויי טוב יותר להצליח. 

תביעות משפטיות – בתי משפט (ליטיגציה)
כאשר לחברה/לעסק יש יועץ משפטי קבוע והחברה/העסק מתנהלים על פי החוק והנהלים הקבועים בו, סביר להניח כי ההתגוננות מפני תביעה תהיה טובה יותר. הדרך הכי טובה להימנע ממשפט היא להתכונן אליו. לעולם אינך יודע מתי תמצא את עצמך בעימות משפטי, אולי אף נגד רצונך. או מתי תידרש להופיע בבית המשפט ולהגן על האינטרסים שלך בתוך מערכת שחוקי המשחק שלה זרים לך. בכדי להיות בטוח שתצא מסיטואציה כזו ללא נזקים, עליך לצאת תמיד מנקודת הנחה שבמוקדם או במאוחר מצב כזה יבוא ואתה פשוט חייב להיות מוכן אליו. זה אומר לא להגיע אליו לבד אלא עם מומחה שאפשר לסמוך עליו. לצאת תמיד מנקודת הנחה שבמוקדם או במאוחר מצב כזה עלול להתרחש ואתה פשוט חייב להיות מוכן. זה אומר לא להגיע אליו לבד אלא עם מומחה שאפשר לסמוך עליו.
החשיבות שיהיה לצדך משרד עורכי דין וותיק ומנוסה עם מומחיות ומקצוענות בתחום המשפט האזרחי- מסחרי. משרד גמיש ומהיר תגובה שמכיר את הארגון שלך מקרוב ולאורך זמן היא חשיבות עצומה ובעלת משמעות.
למשרד עורך דין שטרוזמן מומחיות ונסיון רב שנים בייצוג בכל סוגי הערכאות המשפטיות החל מתביעות פשוטות ועד לטיפול בתביעות סבוכות ומורכבות בהיקפים גדולים מאוד. למשרד נסיון עשיר של טיפול במאות רבות של תיקים והופעות רבות בהתדיינויות בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ: בית משפט שלום, בית משפט מחוזי ובית המשפט העליון, כמו כן למשרד נסיון רב בהליכי גישור ובוררות. משרדנו מטפל בתביעות כספיות, תביעות בדיני עבודה, תביעות פינוי וסילוק יד, תביעות מסחריות, תביעות חוזיות ובנקאיות, עתירות ומכרזים, צווי מניעה, ערעורים והליכים נוספים.

 

גביית חובות והוצל"פ
חייבים לחברה/עסק כספים ? אנחנו נגבה עבורך. גביית חובות היא תחום מתסכל במיוחד, לאור תרבות העסקים ומוסר התשלומים הירוד הנהוגים במחוזותינו. כמנהל בחברה/עסק עליך לא לוותר לכאלה שבורחים ומתנערים מתשלום, לאנשים שהשיקים שלהם חזרו כבר מזמן ולגבות את הכספים גם כשהם נראים כחובות אבודים. במקרים רבים הצליח משרדנו לגבות עבור לקוחותינו חובות שהיו מבחינת החברה/העסק כחובות אבודים אך משרדנו לא ויתר הפעיל את כל יכולתיו וכישוריו והצליח פעם אחר פעם להשיג לחברה/עסק מאות אלפי שקלים. המשרד שלנו מתמחה ומוביל בתחום הגבייה וההוצאה לפועל: ניהול תיקי הוצל"פ, פשיטת רגל, פירוק חברות, טיפול בחייבים: חקירת יכולת, הגנה על חייבים, ביטול הגבלות, הסדרים, איחוד תיקים, טיפול בזוכים: גביית כספים, שיקים חוזרים, שטרות, פס"ד, נקיטת הליכים, צווים, הסדרים, התנגדויות להליכי הוצל"פ, ייצוג בבית משפט: תביעות כספיות, תביעות פינוי, כינוס נכסים. המשרד עוסק בגביית חובות במגזר העיסקי, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. למשרדנו יש את הנסיון, הידע, הכלים הגישה ואנשי המקצוע בכדי לבצע את כל ההליכים הנדרשים הן לצורך התגוננות בפני גבייה והן לשם גביית חובות באופן יעיל ומקצועי.

התייעצות שוטפת בסוגיות משפטיות בהקשר לניהול העיסקי השוטף להתייעצות עם איש מקצוע בתחום המשפטי יש חשיבות רבה המשפיעה באופן ישיר על מהלכי החברה/העסק ועוזרת לגבש החלטות מועילות לקידום החברה/העסק. לעיתים העינים המקצועיות מתוות לנו את הדרך ועוזרות לנו הגיע להחלטה הנכונה על ידי פריסה רחבה של כל היריעה מכל צדדיה.

חוזים 
חוזים הם תחום עיקרי וחשוב בפעילות של כל חברה/עסק ולתוכנם יש השפעה מכרעת על גורל החברה/העסק. אין שתי עסקאות זהות ואין דין חוזה אחד כדין חוזה אחר. 
חשוב מאוד בחברה/עסק לערוך חוזים מכל מיני סוגים כגון: חוזים עם ספקים, חוזים כלליים, חוזים מול לקוחות, חוזים עיסקייים, חוזי שכירות ועוד.
ברגע שעיסקה ו/או התנהלות מעוגנת בחוזה התנאים ברורים והצדדים נאותים לדבוק בתנאי החוזה כך החברה/העסק מגן על עצמו מפני תביעות עתידיות וכן שומר לעצמו את הזכות לתבוע על פי ההסכם במידה והצד השני לא עמד בתנאי החוזה.


עסקאות מקרקעין
כל חברה/עסק מתנהל/ת במבנה ו/או משרד אשר דרוש לגביו חוזה שכירות המתחדש מידי שנה עם אופציה לשנים נוספות ועלינו לשמור במסגרת החוזה על האינטרסים של החברה/העסק במיקום זה.
כמו כן, יש חברות/עסקים רבים אשר רוכשים נכסים לחברה וגם כאן הדבר כרוך בליווי כל העיסקה מראשיתה ועד הרישום בטאבו או במינהל מקרקעי ישראל על פי הנכס הנרכש תוך שמירה על מלוא זכויות החברה/העסק וטובתם.
כמו כן לחברות/עסקים רבים יש נכסים אשר נמכרים וגם בעיסקאות מכר צריך ליווי של כל העיסקה מראשיתה ועד העברת הזכויות לרוכש על מנת לקבלת את מלוא התמורה ולעשיית העיסקה בתיכנון ועל פי הנדרש.

לסיכום
אם אתה מנהל/בעלים של חברה/עסק חשוב מאוד לשכור שרותיו של יועץ משפטי אשר מומחה בתחום האזרחי-מסחרי שיעזור לך להתפנות להוביל את החברה להצלחה ויטפל בכל ההיבטים המשפטיים אשר קיימים בכל חברה/עסק.
ככל שתקיף את עצמך ביועצים טובים ואנשי מקצוע מומחים תוכל להצליח טוב יותר בתפקידך.
לתאום פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות נא להתקשר למשרדנו 03-5607741.
משרד עורך דין עודד שטרוזמן הינו משרד מוביל שמאחוריו למעלה מעשור של ניסיון וטיפול מוצלח במאות תיקים בכל תחומי המשפט האזרחי-מסחרי.
לצדו של עו"ד שטרוזמן עומד צוות מיומן של עורכי דין מנוסים ומקצועיים, כל אחד מהם איש מקצוע מנוסה ורב הישגים בפני עצמו. הרכב מקצועי ואיכותי המהווה שילוב כוחות סינרגטי וייחודי. 
המשרד מעניק ללקוחותיו שרותים משפטיים אישיים ומקיפים תוך שמירה על ליווי צמוד ויחס אישי וכמובן אמינות ומקצועיות.

 

 

  • 2
  • 1